Klachtenregeling BLUKS (Augustus 2024)
Het kan voorkomen dat, ondanks alle inspanningen van BLUKS, je ontevreden bent over de zorg die geleverd is. Wanneer dit het geval is, dan ga ik graag met jou in gesprek over uw onvrede. Blijf je na dit gesprek toch zitten met onvrede of vragen, dan kun je contact
opnemen met Klachtenportaal Zorg.
Op het moment dat je de klacht niet bespreekbaar wil of kan maken, dan kun je ook
rechtstreeks contact opnemen met Klachtenportaal Zorg.
Klachtenportaal Zorg (KPZ) is een onafhankelijke instantie die klachten behandelt die
worden ingediend over de geleverde jeugdhulp die zijn aangesloten bij Klachtenportaal
Zorg. Bij de behandeling van klachten gaan we respectvol met elkaar om, laten we
iedereen in zijn waarde en luisteren we naar elkaar.
Procedure
- Je kan een klacht indienen bij de klachtencommissie door op
www.klachtenportaalzorg.nl het klachtenformulier in te vullen, of contact op te
nemen met Klachtenportaal Zorg via info@klachtenportaalzorg.nl. - Na het ontvangen van de klacht voor Klachtenportaal Zorg, krijgt de klacht een
eerste beoordeling door het klachtenloket van KPZ. De klacht wordt in
behandeling genomen en je ontvangt een ontvangstbevestiging van jouw klacht; - Binnen vijf werkdagen wordt er telefonisch of per e-mail contact met je
opgenomen over het verloop van de procedure. Afhankelijk van de complexiteit
en jouw wensen kiest Klachtenportaal Zorg voor bemiddeling via een
onafhankelijke klachtenfunctionaris of directe voordracht voor de
klachtencommissie. Indien je wenst dat de klacht direct voorgedragen wordt voor
de klachtencommissie, wordt dat verzoek ingewilligd; - Bij de keuze voor bemiddeling wordt BLUKS op de hoogte gebracht van de klacht.
Daarnaast krijgt BLUKS de mogelijkheid haar kant van het verhaal te doen. Er
wordt gezocht naar een passende oplossing. Je wordt op de hoogte gebracht van
de resultaten van dat gesprek. Ben je tevreden met het resultaat, dan is de klacht
afgehandeld; - Als bemiddeling niet leidt tot de afhandeling van de klacht, kun je ervoor kiezen
de klacht voor te leggen aan de klachtencommissie. Daarbij geldt het
Klachtenreglement Klachtenportaal Zorg - De klachtencommissie geeft, na gesprekken met beide partijen, een oordeel over
de (on)gegrondheid van de klacht. Daarnaast geeft de klachtencommissie
eventueel aanbevelingen aan BLUKS. De commissie onthoudt zich van een oordeel over juridische aansprakelijkheid en/of schadevergoeding; Hierna is de
klacht afgehandeld.
Meer info? https://klachtenportaalzorg.nl/klachtenprocedure-jeugdzorg/
Vragen?
Als je naar aanleiding van onze klachtenregeling nog vragen of opmerkingen hebt neem dan contact op met:
Lieke Maessen
E: info@bluks.nl
T: +31 6 22 60 66 57
